[Rozmiar: 33318 bajtów]
 
                   

      

REGULAMIN

GRĘBOCICKIEJ AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ

SEZON 2007/08

 

 

Ø                  Artykuł 1 - Organizator rozgrywek

 

§ 1

 

o                   Organizatorem rozgrywek GALPN jest Gimnazjum im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Grębocicach,ul. Szkolna 2. Organem nadzorującym prawidłowy przebieg rozgrywek i zgodność ich przebiegu z niniejszym regulaminem jest Zarząd Ligi powołany przez organizatora.

Ponadto Zarząd GALPN:

1.       prowadzi ewidencję zawodników oraz statystykę rozgrywek ligowych;

2.       zatwierdza zespoły i zawodników do rozgrywek;

3.       opracowuje terminarz rozgrywek;

4.       weryfikuje wyniki spotkań;

5.       rozpatruje protesty zgłaszane przez poszczególne zespoły;

6.       dokonuje obsady sędziowskiej na poszczególne spotkania;

7.       prowadzi statystykę napomnień i wykluczeń;

8.       celem GALPN jest propagowanie piłki nożnej na terenie Gminy Grębocice i umożliwienie uprawiania tej dyscypliny wszystkim chętnym bez względu na ich umiejętności;

9.       najważniejszą zasadą jest rozgrywanie spotkań według zasad fair play i sportowego ducha.

 

§                    Artykuł 2 - Miejsce i terminy rozgrywania spotkań

 

§ 2

 

 Rozgrywki są prowadzone na terenie Hali Sportowej w Grębocicach ul. Szkolna 2.    

 

§ 3

 

1.       Rozgrywki prowadzone są zgodnie z terminarzem dostarczonym kierownikom drużyn.

2.       Wszystkie terminy spotkań są obligatoryjne (wyjątki będzie rozpatrywał Zarząd Ligi ).

3.       Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku najpóźniej 5 minut po terminie ustalonym przez organizatora, sędzia odgwizduje koniec zawodów. W przypadku spóźnienia wynikającego z przyczyn „losowych” organizator podejmuje decyzję o późniejszym rozegraniu spotkania lub przełożeniu go na inny termin.

4.       W przypadku walkowera, drużynie przeciwnej zostaje przyznany wynik w stosunku 5:0.

5.       „Oddanie” trzeciego spotkania walkowerem powoduje wycofanie drużyny z rozgrywek.

6.       W przypadku wycofania się drużyny z rozgrywek:

- w trakcie trwania pierwszej rundy rozgrywek anuluje się wyniki rozegranych spotkań danego zespołu

- w trakcie trwania drugiej rundy zalicza się wyniki z pierwszej rundy, a spotkania z udziałem danego zespołu w drugiej rundzie weryfikuje się jako walkower dla drużyny przeciwnej

7.       Przekładanie meczów – prośbę kieruje się na piśmie (formularze organizatora) minimum na 7 dni przed wyznaczonym terminem meczu z uzasadnieniem. Mecz może odbyć się wcześniej, natomiast nie później niż 14 dni po terminie. Na formularzu musi być pisemne potwierdzenie zgody przeciwnika i nowy, ustalony termin meczu. Dwie ostatnie kolejki nie mogą być przekładane na terminy późniejsze. Mecze dwóch ostatnich kolejek mogą być rozegrane w terminie wcześniejszym niż wyznaczony. W przypadku minimum 14 dniowego wyprzedzenia zmiany terminu meczu i braku zgody przeciwnika, uzasadnienie i decyzję o przełożeniu meczu z urzędu, podejmuje organizator rozgrywek.

8.       Terminy spotkań drużyna może zmienić tylko dwa razy.

 

 

Ø                  Artykuł 3 – Zgłoszenie drużyny i zawodników do rozgrywek

 

§ 4

 

§                    Do rozgrywek GALPN zostaną dopuszczone zespoły, które dopełnią w terminach ustalonych przez Zarząd Ligi regulaminowych formalności, takich jak:

1.       Pisemne zgłoszenie zespołu, które powinno zawierać:

-         dokładną nazwę drużyny;

-         adres korespondencyjny i numer telefonu przedstawiciela (kierownika) drużyny odpowiedzialnego i uprawnionego do podejmowania wszystkich decyzji techniczno-organizacyjnych;

-         listę zawodników.

 

 

 

§ 5

 

1.       Drużynę mogą tworzyć mieszkańcy z jednej lub wielu miejscowości.

2.       W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy są mieszkańcami Gminy Grębocice, pracują na jej terenie lub są zarejestrowani w klubach piłkarskich działających na terenie gminy (osoba niepełnoletnia-ukończone 14 lat musi posiadać pisemne zezwolenie od rodziców na udział w rozgrywkach). W rozgrywkach mogą brać udział drużyny zaproszone.

3.       Zawodnik, który rozegrał w danej drużynie jedno spotkanie nie może „przejść” do innego zespołu.

4.       Do zespołu można dołączyć nowego zawodnika tylko do końca I rundy rozgrywek (przed rewanżami).

5.       Do rozgrywek (sezonu) zespół może zgłosić 15 zawodników. W trakcie I rundy można wycofać zawodnika z listy i w to miejsce zapisać nowego.

6.       Do rozgrywek nie zostanie dopuszczony zespół, który nie złoży organizatorowi obowiązującej listy zgłoszenia.

7.       Każdy z zawodników przed meczem musi posiadać dokument tożsamości. Jeżeli na żądanie sędziego, takiego dokumentu nie przedłoży i zagra w meczu, jego drużyna przegra spotkanie walkowerem.

8.       Jedynymi osobami reprezentującymi zespół w kontaktach z organizatorem jest podany na liście zgłoszenia kierownik lub kapitan zespołu.

9.       Niewykorzystanie miejsca z 15-osobowej listy przedłożonej przed rozgrywkami, będzie można uzupełnić przez cały okres trwania rozgrywek.

10.    W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy nie mający przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w zawodach halowej piłki nożnej.

11.    Ubezpieczenia zawodników od następstw nieszczęśliwych wypadków mających związek z udziałem w rozgrywkach GALPN, drużyny dokonują we własnym zakresie.

12.    Pisemne zgłoszenie (na drukach GALPN) zawodników powinno zawierać ich dane osobiste tj. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania. W przypadku zawodnika niepełnoletniego (ukończone 14 lat) pisemną zgodę rodziców (lub prawnych opiekunów) dostarczoną osobiście do organizatora rozgrywek. 

13.    Poszczególni zawodnicy mogą występować tylko w jednym zespole GALPN podczas trwania rozgrywek sezonu 2007/2008.

 

§                    Artykuł 4 - Zmiana lub rozszerzenie nazwy drużyny

§ 6

1.       W trakcie trwania rozgrywek nie można zmienić nazwy drużyny.

 

§                    Artykuł 5 – System rozgrywek

§ 7

1.       Liga liczy ……… zespołów rozgrywających spotkania systemem „każdy z każdym” w pierwszej rundzie.

2.       Po zakończeniu pierwszej rundy zespoły zostaną podzielone na dwie grupy liczące 6 i 4 zespoły na podstawie miejsc zajmowanych po pierwszej rundzie rozgrywek według następującego schematu :

-         Grupa A - zespoły z miejsc 1 – 6;

-         Grupa B – zespoły z miejsc 7 – 10

5.   W drugiej rundzie w poszczególnych grupach rywalizacja prowadzona jest w systemie „każdy z każdym”.

3.       Punkty i bramki z I rundy zaliczane zostają do ostatecznej klasyfikacji.

 

§ 8

Punktacja : zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 pkt., porażka – 0 pkt.

 

§ 9

O kolejności miejsc w tabeli decydują kolejno :

-         większa ilość zdobytych punktów,

-         w przypadku uzyskania równej ilości punktów przez dwie lub więcej drużyn, o zajętym miejscu decydują :

a)      przy dwóch zespołach:

-         ilość zdobytych punktów w meczach między tymi zespołami,

-         korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi „bramkami” w spotkaniach tych drużyn,

-         korzystniejsza różnica „bramek” z całego cyklu rozgrywkowego,

-         większa ilość bramek zdobytych w ciągu całego cyklu rozgrywkowego,

b)      przy trzech i więcej zespołach sporządza się tzw. „małą tabelę”, w której o kolejności zajętego miejsca decydują:

-     korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi „bramkami” w spotkaniach tych drużyn,

-      korzystniejsza różnica „bramek” z całego cyklu rozgrywkowego,

-      większa ilość bramek zdobytych w ciągu całego cyklu rozgrywkowego,

c)      losowanie

 

 

 

 

 

 

Artykuł 6 – Protesty

§ 10

Kierownicy poszczególnych zespołów posiadają prawo do wnoszenia protestów dotyczących przebiegu rozgrywek.Protesty nie mogą dotyczyć decyzji podjętych przez sędziów.

Protesty przyjmowane będą jedynie w formie pisemnej najpóźniej 20 minut po zakończeniu spotkania. Wyjątek stanowi protest, którego przedmiotem jest „gra zawodnika nieuprawnionego”. Wówczas czas na złożenie ewentualnego protestu wynosi 72 godziny od momentu zakończenia spotkania.

 

§ 11

Wszystkie protesty rozpatrywane są przez Zarząd Ligi.

Warunkiem rozpatrzenia protestu jest wpłacenie kaucji w wysokości 20 zł na rzecz organizatora. Kaucja będzie zwracana w przypadku pozytywnego rozpatrzenia protestu.

 

Artykuł 7 – Sankcje karne

§ 12

1.       W rozgrywkach obowiązują kary indywidualne w postaci napomnień (żółta kartka) oraz wykluczeń (czerwona kartka).

Ocena rodzaju przewinienia zależy wyłącznie od sędziego prowadzącego zawody.

 

§ 13

Żółta kartka:

1.       Za otrzymanie żółtej kartki zawodnik musi opuścić boisko na 2 minuty, ale nie dłużej niż do zdobycia bramki przez przeciwnika.

2.       Zawodnik może zostać ukarany żółtą kartką za:

Ø      Rozmyślne zagranie ręką

Ø      Popychanie zawodnika drużyny przeciwnej

Ø      Przetrzymywanie zawodnika drużyny przeciwnej

Ø      Rozmyślne wykonywanie wznowień w sposób nieprawidłowy

Ø      Krytykowanie orzeczeń sędziego

Ø      Symulowanie kontuzji, faulu

Ø      Celowe niezachowanie odległości od piłki przy wznowieniach

Ø      Zachowanie prowokacyjne

Ø      Podstawianie nogi, podcięcie

Ø      Inne niesportowe zachowanie

3.       Za drugą żółtą kartkę (opłata 2 zł) zawodnik opuszcza boisko na 2 minuty bez prawa powrotu do gry. Po otrzymaniu wykluczenia (cz.k.) wynikającego z konsekwencji udzielenia dwóch napomnień, zawodnik może grać w następnym meczu (pod warunkiem, że nie jest to jego 4, 7, 10 i kolejna żółta kartka). W ewidencji kar będą widniały 2 napomnienia.

4.       Po otrzymaniu żółtej kartki przez bramkarza boisko może opuścić inny zawodnik aktualnie przebywający na placu gry (wyznaczony przez kapitana drużyny).

5.       Po otrzymaniu drugiej żółtej kartki bramkarz opuszcza boisko do końca meczu.

6.       Kary za żółte kartki są kumulowane w następujący sposób:

Ø      po otrzymaniu czwartej żółtej kartki zawodnik jest odsunięty od jednego meczu

Ø      po otrzymaniu siódmej kartki zawodnik jest odsunięty od jednego meczu

Ø      po otrzymaniu dziesiątej i każdej następnej kartki zawodnik jest odsunięty od jednego meczu

Czerwona kartka:

1.       Po otrzymaniu czerwonej kartki (opłata 5 zł) zawodnik opuszcza boisko bez prawa powrotu do gry. Zespół gra w osłabieniu przez 5 minut, bez względu na ilość straconych bramek.

2.       Zarząd GALPN może ukarać dodatkowo zawodnika zakazem gry na więcej spotkań w przypadku wybitnie niesportowego zachowania.

3.       Po otrzymaniu:

Ø      Pierwszej czerwonej kartki karencja w następnym meczu

Ø      Drugiej czerwonej kartki karencja w dwóch następnych meczach

Ø      Trzeciej czerwonej kartki karencja w trzech następnych meczach

4.       Zawodnik może zostać ukarany czerwoną kartką za:

Ø      Gwałtowne protestowanie zawodnika przeciw decyzji sędziego, używając w stosunku do niego słów wulgarnych i obelżywych

Ø      Popełnienie przez zawodnika innego czynu, który sędzia uzna jako wybitnie niesportowe zachowanie

Ø      Grę brutalną – rozmyślne kopnięcie lub usiłowanie kopnięcia przeciwnika lub współpartnera

Ø      Grę brutalną – rozmyślne uderzenie lub usiłowanie uderzenia przeciwnika lub współpartnera

5.       Organizator zastrzega sobie prawo zmiany wymiaru kary w sytuacji, gdy nastąpią dodatkowe okoliczności lub zaistnieją trudności w zakwalifikowaniu przewinienia do odpowiedniego punktu niniejszego artykułu (do wykluczenia zawodnika z rozgrywek włącznie).

 

 

 

 

 

Artykuł 8 – Klasyfikacja Fair Play

§ 14

1.       Zasady punktacji:

       ▪ napomnienie / żółta kartka /  – po 3 pkt karne

       ▪ wykluczenie / czerwona kartka w konsekwencji dwóch źółtych / - 6 pkt. karnych.

       ▪ wykluczenie / czerwona kartka / - 9 pkt karnych

       ▪ walkower zespołu – 15 pkt karnych

       ▪ ponadto Zarząd GALPN posiada prawo karania dodatkowymi punktami

         zespoły, które dokonują wykroczenia porządkowe /zachowanie przed, w trakcie i

         po meczu/ oraz nagradzania za szczególne postępowania godne sportowca.

       

Artykuł 9 – Postanowienia końcowe

§ 15

Za szkody powstałe podczas trwania rozgrywek organizator będzie wyciągał konsekwencje finansowe.

 

§ 16

Sprawy sporne, dyscyplinarne i nie objęte powyższym regulaminem rozstrzyga Zarząd Ligi powołany przez organizatora.

 

 

 

 

 

                                          Organizator i Zarząd Ligi

             

 

 

PRZEPISY GRY

 

 

Artykuł 1 – Pole gry.

 

§1

 

Pole gry jest prostokątne. Wymiary: dł.40 m., szer.20 m.

 

§ 2

 

Pole karne jest wyznaczone jako obszar pola bramkowego boiska do piłki ręcznej.

 

§ 3

 

Punkt karny wyznacza się w odległości7 mod środka linii bramkowej w równej odległości od obu słupków bramkowych.

Drugi punkt karny (przedłużony) wyznacza się w odległości10 mod środka linii bramkowej w równej odległości od obu słupków bramkowych.

§ 4

 

Strefa zmian jest usytuowana na tej samej stronie gry, co ławki zawodników rezerwowych i bezpośrednio przed nimi. W obrębie tej strefy zawodnicy wchodzą i opuszczają pole gry.

 

 

 

§ 5

 

Jeżeli piłka stanie się niezdatna do gry to grę należy przerwać. Wznowienie gry winno nastąpić w zależności od przyczyny jej przerwania ( rozpoczęcie gry, rzut od bramki, rzut rożny, rzut karny, rzut z autu lub rzut sędziowski). Wymiana piłki podczas zawodów może nastąpić wyłącznie za zgodą sędziego.

 

Artykuł 2 – Zawodnicy

 

§ 6

 

1.       Zawodnicy poszczególnych zespołów biorących udział w rozgrywkach GALPN zobowiązani są do występowania w jednolitych koszulkach oznaczonych numerami, przy czym bramkarze muszą się różnić ubiorem od pozostałych zawodników.

2.       W przypadku, gdy obydwa zespoły przystąpią do gry w bardzo podobnych strojach, sędzia ma prawo do nakazania założenia oznaczników przez zespół, który w terminarzu rozgrywek pełni rolę gospodarza.

3.       W drużynie występuje czterech zawodników w polu + jeden bramkarz.

4.       Aby rozpocząć zawody na boisku musi znajdować się minimum 3 zawodników.

5.       W przypadku zdekompletowania zespołu do 2 zawodników, sędzia przerywa spotkanie, a wynik zostaje zweryfikowany jako walkower dla drużyny przeciwnej.

6.       Na ławce rezerwowych mogą przebywać wyłącznie osoby wpisane do protokołu zawodów.

 

 

Artykuł 3 – Sędziowie.

 

§ 7

 

Sędzia egzekwuje przestrzeganie przepisów gry. Dostarcza Zarządowi Ligi informacje o sankcjach nałożonych na zawodników lub przedstawicieli drużyny, oraz incydentach mających związek z zawodami.

 

§ 8

 

Decyzje sędziego dotyczące oceny faktów związanych z grą są ostateczne.

 

 

Artykuł 4 – Czas gry.

 

 § 9

 

Czas trwania gry:

1.       2 x 20 minut

2.       Czas gry zatrzymywany jest wyłącznie na polecenie sędziego

3.       Czas gry włączany jest na polecenie sędziego

4.       Przerwa pomiędzy połowami trwa 5 minut.

 

 

Artykuł 5 – Rozpoczęcie i wznowienie gry.

 

§ 10

 

Drużyna wygrywająca losowanie wybiera na którą bramkę będzie atakować podczas pierwszej połowy meczu.

 

§ 11

 

Przepisowa odległość przeciwnika od piłki podczas jej wprowadzania do gry oraz rzutów wolnych wynosi – 5m.

 

                                                                                         § 12

 

 Po wyjściu piłki na aut następuje wprowadzenie jej do gry nogą (piłka musi spoczywać nieruchomo  na linii boiska - +-10cm). Aut wykonuje się z miejsca, w którym piłka opuściła boisko. Dotknięcie piłką sufitu powoduje przyznanie rzutu z autu drużynie przeciwnej zawodnika, który jako ostatni dotknął piłki. Nie można zdobyć bramki bezpośrednio z autu.

 

 

                                                                                         

                                                                                         § 13

 

Czas na wprowadzenie piłki do gry – 4 sekundy. Po upływie tego czasu piłkę przejmuje drużyna przeciwna.

 

§                    Artykuł 6 - Gra bramkarza.

 

§ 14

 

1.       Bramkarz w polu bramkowym może chwytać piłkę w ręce i przetrzymywać ją max 5 s.

2.       Piłkę, która opuściła boisko, bramkarz może wprowadzić do gry dowolnym sposobem w obrębie pola bramkowego.

3.       Bramkarz może chwytać piłkę zagraną przez przeciwnika lub zagraną dowolną częścią ciała powyżej pasa przez zawodnika swojej drużyny.

4.       Wprowadzenie piłki do gry przez bramkarza musi nastąpić ręką lub nogą poza własne pole karne.

5.       Bramkarz może rzucić piłkę ręką na połowę przeciwnika.

6.       Bramkarz może zdobyć bramkę ręką lub nogą podczas wznowienia gry.

 

 

§                    Artykuł 7 - Gra niedozwolona i rzuty wolne.

 

 

§ 15

 

Obowiązuje bezwzględny zakaz gry ,,wślizgiem” w kontakcie z przeciwnikiem.

 

 

 

 

  § 16

 

1.       Wszystkie rzuty wolne są rzutami wolnymi bezpośrednimi.

2.       Kwalifikacja rzutów wolnych pozostaje w gestii sędziów.

 

 

 

Artykuł 8 – Faule akumulowane.

 

 

  § 17

 

Faule karane rzutami wolnymi bezpośrednimi będą kumulowane. Począwszy od szóstego zarejestrowanego faulu jednej z drużyn w każdej połowie, egzekwowany będzie przedłużone rzuty karny wykonywany z10 m.

Faule w polu karnym ( rzut karny ) nie będą kumulowane. Ewidencje przewinień prowadzi sędzia spotkania.

 

 

o                   Artykuł 9 – Zmiany zawodników

 

 § 18

 

Zmiany dokonywane są w sposób lotny tzn. bez zatrzymywania gry.

Zawodnik musi zejść i wejść na boisko we własnej strefie zmian.

Zmiana musi być dokonana tak, aby na boisku nie było więcej niż 5 graczy.

Za złą zmianę, która przeszkodziła w zobyciu bramki kapitan może otrzymać żółtą kartkę.

 

Artykuł 10 – Postanowienia końcowe

 

  § 19

 

1.       Nieznajomość przepisów gry przez poszczególne zespoły nie zwalnia ich od ponoszenia odpowiedzialności za ich nieprzestrzeganie.

2.       W trakcie sezonu, zespół ma prawo do zmiany kierownika, po uzgodnieniu tego faktu z organizatorem rozgrywek.

3.       Sprawy sporne wynikłe w czasie trwania Ligi rozstrzyga Organizator, którego decyzje są niepodważalne i ostateczne.

4.       Organizator zabezpiecza uczestniczącym drużynom możliwość korzystania z szatni i sanitariatów podczas trwania zawodów.

5.       Organizator nie odpowiada za skutki kradzieży w trakcie rozgrywek (drużyny zabezpieczają mienie we własnym zakresie).

6.       W szatniach sali sportowej obowiązuje zakaz palenia papierosów i spożywania alkoholu.

 

 

 

NA TERENIE OBIEKTU SPORTOWEGO OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY ZAKAZ PALENIA TYTONIU I SPOŻYWANIA NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH !!!

                                                                  

 

                                                                                                ORGANIZATOR I ZARZĄD LIGI